A a

Szkoła w wiosennej odsłonie ... w obiektywie Karoliny i Przemka

Certyfikat - Zadowolony konsument

Kolejne ważne wyróżnienie dla naszej szkoły

VII MIĘDZYNARODOWY KONKURS ARTYSTYCZNY im. Włodzimierza Pietrzaka

• 5
  • 6
  • 7

Wizyta w przedsiębiorstwie NORD Napędy Nowa Sól w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery.

Wycieczkę zorganizowała nauczycielka przedmiotów zawodowych - logistycznych - Violetta Cichomska – Capińska.

"Uważam,że młodzież ucząca się zawodu technik logistyk, powinna mieć częsty kontakt z zawodem w praktyce, a nie tylko uczyć się książek. Szkoła zapewnia zajęcia ćwiczeniowe i uczniowie mają dostęp do prawdziwych programów logistycznych, takich jak w prawdziwym przedsiębiorstwie, ale zapoznanie się z procesami magazynowymi, produkcyjnymi na żywo w przedsiębiorstwie, uzmysławia młodemu człowiekowi jak wygląda praca w tym zawodzie .

Lekcje w szkole + zajęcia ćwiczeniowe + nauka obsługi programów komputerowych logistycznych +wizyty studyjne w przedsiębiorstwie = Wykwalifikowany pracownik :-) A taki potrzebuje rynek pracy."

Violetta Cichomska - Capińska

Wypowiedzi uczniów:

1. "Dnia 15 października 2018 roku odbyła się wycieczka dla uczniów naszej szkoły do przedsiębiorstwa NORD w Nowej Soli, które zajmuje się produkcją części do napędów.

Tego dnia mogliśmy posłuchać o czynnościach i pracach wykonywanych w tej placówce. Pan Tomasz Łyszyński opowiadał o tym jak firma ciągle się rozwija i z roku na rok rozrasta. Dowiedzieliśmy się, że w przeciągu kilku lat ma powstać piętrowy parking z podziemiem, co pozwala na zatrudnianie większej ilości pracowników. W czasie ferii i wakacji uczniowie mogą brać udział w praktykach, które są odpłatne, co daje możliwość zarobku i rozwijania się w kierunku logistyki, a jakże również zagłębienie się w firmie. Pracownicy oprowadzili nas po magazynach, w których mogliśmy zobaczyć działanie regałów przesuwnych i nowoczesnych regałów magazynowych obrotowych, które przedstawił nam kierownik magazynu. Również mieliśmy okazję zobaczyć pracę na produkcji, gdzie pokazano składanie części do napędów.
Według mnie warto było zobaczyć działanie przedsiębiorstwa NORD i na pewno będę chciała dostać się na praktyki, aby móc bardziej zagłębić się w działaniu tej firmy, która jest dla mnie ciekawą opcją."

Wypowiedź uczennicy Krasińska Julia z klasy II Tla – Technik Logistyk

2. "Dnia 15 października pojechaliśmy na wycieczkę do firmy ,,Nord''. Gdy przybyliśmy do firmy powitał nas Pan Tomasz Łuszyński na sali konferencyjnej i opowiedział czym firma się zajmuje, od jakiego czasu jest na rynku, ilu liczy pracowników, gdzie mają swoje oddziały i tym podobne informacje. Dostaliśmy upominki i poszliśmy zwiedzać dalszą część firmy.

Kierownik który nas oprowadzał pierw nam pokazał główną hale produkcyjną gdzie chodziliśmy od stanowiska do stanowiska i objaśniał nam co do czego służy i jak się to wykonuje. Hala ta była bardzo zautomatyzowana praktycznie wszystkie ważne zadania wykonywały roboty. Następnie poszliśmy do hali montażowej w odróżnieniu od hali produkcyjnej już więcej czynności wykonywali pracownicy takie jak sprawdzali wyroby, wykonywali ostatnie poprawki, składali dokumentacje. Ostatnią halą do której poszliśmy była hala magazynowa gdzie oprowadzał nas młody pracownik i to on pokazywał nam tą część firmy. Magazyn ten jest bardzo nowoczesny i zarazem drogi, są tam różne skomplikowane regały takie jak regał jezdny. Wielu pracowników jeździło wózkami widłowymi po wyznaczonych do tego trasach. Firma ,,Nord'' bardzo pozytywne wrażenia zrobiła na mnie ze względu na mnie. Wycieczka ta była ciekawa i pokazała po części na czym polega praca logistyka."

Wypowiedź ucznia Gabriel Lacroix z klasy II TGL – Technik Logistyk

3. "15 października 2018r. odbyła się wycieczka do przedsiębiorstwa "Nord". Na początku wycieczki Pan Tomasz Łyszyński opowiadał nam w sali konferencyjnej czym się zajmuje firma od kiedy działają i wiele innych różnych ciekawych rzeczy związanych z firmą. Po opowiadaniu przejął nas inny pan by oprowadzić nas po firmie i prezentować różne maszyny , które tam służą żeby firma funkcjonowała. Zaprezentowali nam najnowsze modele maszyn. Podczas tej wycieczki zdążyliśmy zwiedzić całą firmę oraz dowiedzieć się co się robi na danym stanowisku. Jeden z pracowników który niedawno zaczął tam prace oprowadził nas po całej hali magazynu oraz wytłumaczył jak powstają tam silniki. Moim zdaniem wycieczka była bardzo ciekawa ponieważ można było się dowiedzieć dużo rzeczy oraz pewnie niektórzy już myślą o podjęciu praktyk na ferie lub wakacje."